카테고리 없음2009. 9. 13. 23:17


오늘부터 jason mraz 노래 가사를 해석해보기로 했다.
노래가 너무 좋아서 가사도 알고싶다.
첫번째는 Make It Mine이다.
이 곡은 들으면 신이 난다.
해석이 허접스럽더라도 너그럽게 봐주시길...ㅎㅎ

Wake up everyone
(모두 일어나)
How can you sleep at a time like this
(이런 시간에 너는 어떻게 잠을 잘 수 있니)
Unless the dreamer is the real you
(꿈을 꾸는 당신이 진짜가 아니라면)
Listen to your voice
(네 목소리를 들어봐)
The one that tells you to taste past the tip of your tongue
(그것은 당신에게 당신의 혀끝에 과거의 취향을 알려준다.)
Leap and the net will appear
(도약과 그물이 나타날 것이다.)


I don't wanna wake before
(나는 일어나기 싫어)
The dream is over
(꿈이 끝나기 전에는)
I'm gonna make it mine
(나는 그걸 내걸로 만들거야)
Yes I... I know it
(그래 나는 그걸 알아)
I'm gonna make it mine
(나는 그걸 내걸로 만들거야)
Yes I'll make it all mine
(그래 나는 그걸 모두 내걸로 만들거야)

I keep my life on a heavy rotation
(나는 내 인생을 무거운 회전판 위에 돌게 해)
Requesting that it's lifting you up
(그것이 너를 위로 올리도록 바라지)
Up up and away
(위로 위로 멀리)
And over to a table at the gratitude cafe
(그리고 감사카페의 테이블에 올려지기를 바라지)

And I am finally there
(그리고 나는 마침내 거기에 있어)
And all the angels they'll be singing
(그리고 모든 천사들이 노래를 부를거야)
Ah la la la ah la la la I la la la la love this
(아 라 라 라 아 라 라 라 나는 이것을 사랑해)

Well I don't wanna break before
(난 끝내기 싫어)
The tour is over
(여행이 끝나기 전에는)
I'm gonna make it mine
(나는 그것을 내걸로 만들거야)
Yes I...I'm alone and
(그래 나는 혼자야 그리고)
I'm gonna make it mine
(나는 그것을 내걸로 만들거야)
Yes I'll make it all mine
(그래 나는 그것을 모두 내걸로 만들거야)

Timing's everything
(타이밍이 모든것이다)
and this time there's plenty
(그리고 이번엔 충분하다)
I am balancing
(나는 균형을 잡고 있고)
Careful and steady
(신중하고 침착하다)
And reveling in energy that everyone's emitting
(그리고 모두가 내뿜는 에너지로 한껏 즐기고 있다)

Well I don't wanna wait no more
(더이상 기다리기 싫다)
Oh i wanna celebrate the whole world
(오 난 온세상을 축하하고 싶어)
I'm gonna make it mine
Oh yes, I'm following your joy
(오 그래, 나는 너의 기쁨을 쫓아가고 있어)
I'm gonna make it mine
Because I... I am open
(왜나하면 난 숨기지 않아)
I'm gonna make it mine
That's right... I will show it
(맞아... 난 그것을 보여주겠어)
I'm gonna make it all mine
Gonna make, gonna make, gonna make, gonna make it, make it, make it mine
All mine
Yes I'll make it all mine


Posted by skyjumps